Be careful about our world.....<3

Hur är det med er?
Känns lite grått här, det här gråa & trista vädret slutar visst aldrig....jo, när skolan börjar antar jag! 
Sitter här & försöker komma på nåt att skriva. Nåt riktigt fyndigt & kul ni vet. Men icke, känns rätt så tomt där uppe i bollen..x)

Usch, en sak som verkligen upprör mej (och många,många andra) är alla 'annonser' och mini-reportage om djurplågeri & -misshandel som finns överallt :/  På nätet,media,tv,tidningar....Dom är verkligen hemska, men meningen är ju att öppna folks ögon vilket jag verkligen hoppas dom lyckas med.
Hittade även nyss en sida som är gjord & uppfunnen av en 6åring (Hah ja, småbarn är miljoner gånger klokare än vuxna ibland) , http://www.savethesharks.se/   Jag hoppas att alla går in där, & skriver under! Tänkte ta upp sånt här eftersom det är ett av det viktigaste här i världen.....

Många tycker säkert att jag är knäpp, men jag tycker människan är PRECIS lika mycket ett djur som alla andra. Visst, vi är mycket mer intelligenta & har fått mycket mer etc. och det är just det som är poängen, hur visar vi vår tacksamhet mot allt det? Vi jagar &  misshandlar andra djur så fruktansvärt mycket, vi förstör miljön så mycket att det finns risk för att ingen kan bo på jorden en dag, vi tror vi äger världen & kan göra vad som helst, vi utrotar  hela  djurarter & förstör naturen bara av anledningar som handlar om att VI ska få det bra. Strunt samma om annat levande går under eller mister allt som betyder nåt för dem. Strunt samma om t.ex. helt oskyldiga djur föds upp med misshandel för att sedan kunna dö för att överklassdamer ska känna sig fina & få nån slags status i sina pälsar. Strunt samma om hajar plågas till döds, restaurangerna får ju in pengar på att servera deras kroppsdelar som en delikatess & det är ju det viktigaste. Eller varför inte hugga ner en massa regnskogar för att vi människor ska få det bra, trots att det är hem & trygghet till miljontals djur, hela deras miljö. Utan den är dom..ingenting.Många dör ut.Det går inte att ångra eller ta tillbaka regnskog, man kan heller aldrig få tillbaka en unik,värdefull, oskyldig art. Hmmm...ett bra sätt att visa tacksamhet på eller???????

Jag säger bara fy fan.För ord räcker inte till på låånga,långa vägar. Någon som håller med? Jag kan heller inte beskriva hur lycklig man blir av såna som faktiskt bryr sej & drar sitt strå till stacken så mycket dom bara kan. Ni är obeskrivliga,underbara! =D Det finns så mycket man kan göra, ett av alla miljoner sätt som jag tycker verkar häftigt är att köpa regnskog. Tänk att åka ner till det landet om man har möjlighet,och ställa sej på sin lilla (eller allra helst stora x)) plätt & känna att det här är mitt. Ingen kan sätta ens ett skadande finger här. Och det är inte speciellt dyrt.

Jag hoppas verkligen folk tänker till & börjar inse. Jag har själv lite svårt att ibland våga stå för mina åsikter plus att jag är ganska osäker & inte alltid e helt säker på vad jag tycker & tänker men är det en sak jag är säker på & står på mej för som berg så är det det här.


Hur många tänker på att det bara finns några hundra tigrar kvar i HELA världen?
3 tigerarter är redan helt utrotade så bara 5 finns kvar, som bara lever på olika ställen i Asien.
Den vita tigern som vi ser idag är en bengalisk tiger som helt enkelt är vit,dom vita tigrarna är utrotade av jakt & man har inte sett nån på 30 år...En tiger är som en stor katt, inte ett dugg farligare egentligen,det är bara deras storlek som får oss att anse det. En vildkatt är inte snällare än en vild tiger, det är bara för att vildkatten är så liten som vi tror det.Mindre än människan helt enkelt.


Hur många tigerungar är det inte som mister sina mammor? Det finns ingen där längre att ge mat & skydd vilket gör att dom dör,ensamma,hungriga & förvirrade. Små,söta tigerungar & deras föräldrar som inte gjort nåt,bara önskat att få leva.Självklart gäller allt det här inte bara tigern.

En sak som är helt självklar men som många glömmer är att vi faktiskt bara har en värld. En enda värld, den här.
Och viktigt att komma ihåg är att det finns hopp,massor med hopp,om vi alla bara gör nåt.Och det finns miljontals,kanske mer, människor som bara vill nåt bra! =)

Hoppas ni stod ut,
Kram ♥

P.S.
  Ett megastort Tack för alla söta & fina kommentarer =)

Kommentarer
Postat av: Mark

Snygg blogg

2008-08-07 @ 21:01:20
URL: http://maark.blogg.se/
Postat av: dezzis

Fina bilder ! :)

2008-08-07 @ 22:55:23
URL: http://dezzis.blogg.se/
Postat av: sadia

Mysig blogg

2008-08-08 @ 13:13:41
URL: http://sadias.blogg.se/
Postat av: Erika

Håller verkligen helt med dig! Varje ord du sa håller jag med om! Jag blev så jävla sur när blondinbella stolt visade upp sina pälsar. Ärligt talat kände jag bara att det var rätt åt henne med glasflaskan osv. Jag kommer besöka din blogg många gånger! :) Kram

2008-08-08 @ 21:05:56
Postat av: Tea

Tack allihop =)

Erika: Åh tack så himla mkt! =) Blir så otroligt glad! <3

2008-08-08 @ 21:26:48
URL: http://tequilaz.blogg.se/
Postat av: em.

Det är oerhört viktigt att ta upp sånahär frågor!

Det är underbart att se fler ungdomar än jag som verkligen bryr, det är ju trots allt våran framtid!



Bra!!



Ha det bra! :)

2008-08-12 @ 20:08:35
URL: http://smastadstjejen.blogg.se/
Postat av: H A N N A

sanningen é hemsk :(

2008-09-16 @ 23:25:14
URL: http://BEEENIE.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0