Autumn Season 08'

Lugn,bara lugn.Det är fortfarande massvis kvar av sommaren, hela Augusti är ju trots allt en sommarmånad! Och man kan åka & bada även om skolan har börjat ;)  Men trots att det fortfarande är sommar så är det ju så kul att kika lite på vad som komma skall på modefronten nästa säsong. =) Så jag har tjuvkikat lite & ärligt talat så gillar jag inte höstmodet riktigt lika mycket som ifjol,känns lite (fast bara lite) för mycket "kontors-damigt" för min smak. Men självklart finns det en massa godbitar & som vanligt kommer jag plocka ut mina favoriter & kombinera med min egen stil. Det är förresten ett råd jag vill ge er alla som är mode-intresserade; Välj ut det ni gillar av trenderna, anpassa till just DIN unika stil & använd precis det du gillar, att slaviskt följa modet & bara klä sig i trender för att passa in är ingen hit.

Självklart delar jag med mig av vad som antas väntas vid horisonten i höst, enjoy!
 
*Rutigt,Paljetter & Väskor,Och dom ska vara stooora =)
*Stickat kommer som vanligt till hösten,men iår får det gärna vara en "hårigare" variant
*Spets is here!...
*...Så även sammet
*Välskräddat,Kvinnligt..
*Kostymbyxor,Blus,Kavaj...ja ni vet, damigt &'kontorsliknande' som jag sa förut
*När vi är inne på det,kom gärna även ihåg markerade axlar på kavajen
*Pastellfärger hänger med
*Smyckena ska vara stora
*Huvudbonader såklart! hur mycket har vi inte t.ex. sett av hattar en tid nu?
*Koftor

 
 

Det är mycket 'stort' i höst som ni märker.Förutom väskor,paljetter etc. så gäller även Oversize trenden stort i höst!

Och glöm absolut inte:
*Färgen vinröd
*stora skjortan
*Volanger,i mindre variant 
(verkligen? xD)
*En massa färgranna accessoarer som piggar upp!
*Starka färger,särskilt kungsblått
*Hippietrenden
*Höga midjan
*Utsvängt



H&M kan det =)

  

Hårtrender då? ja, det är jag faktiskt osäker på men en sak som är säker är mittbenan! Det är verkligen den som gäller i höst.

Hoppas ni gillade min lilla guide, jag för min del hoppas att jag inte är helt ute & cyklar :p

Hörs snart,

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Ida Björck

snyggt :D

2008-07-29 @ 19:42:56
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Camilla Aggeborn

Var med och rösta på min blogg om sommarens ultimata drink det avgörs i kväll;)

2008-07-30 @ 19:43:39
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se/
Postat av: caroline

kolla gärna min blogg.

2008-07-31 @ 01:12:50
URL: http://carolinejo.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygga kläder :)

2008-07-31 @ 13:41:44
URL: http://emelieberglund.blogg.se/
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/tavling-5.html#comment



Jag skulle bli jätte tacksam och glad om du ville medverka i denna tävlingen, för gör du det hjälper du även mig i en tävling (jag lottar ut 10 biobiljetter till er som hjälpt mig),

tävlingen pågår bara idag också! :) så jag blir otroligt glad om du vill vara med :)



Kram, ha en underbar dag!

2008-07-31 @ 14:09:08
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0